~Leave ur link here my Dear n foLLow ~

~mAse itu eMaS~

Wednesday, March 23, 2011

~ragam si baju putih~

~Asalamualaikum para blogger sekalian~


kaLi ni Sang Ratu nak bercerita tentang ragam si baju putih..
kisah ini bukan la nak memalukan si baju putih di mana tugasnya amat muLia
iai+u membantu merawat pesakit tapi sekadar ign meluahkan..
kisah ini bole diambil sbg pengajaran dan iktibar bt misi ~ misi di luar sane dan diri aku same...



aku berdiri sebagai student nurse sudah pun mencecah ke angka 3 
bayangkan da 3 tahun juga la aku jumpe macam~macam misi di hospital
6sem ni memang mencabar
sbg student nurse aku bukan saje kene berdepan dgn patient 
yg datang dgn pelbagai penyakit
dan kerenah
namun aku juge kene berdepan dgn misi~misi yg bertugas di hospital 
usihhhh
bukan satu perkara yg mudah
nak faham dgn kerenah insan bergelar misi ni


aku tau aku juga bakal bergelar misi tak lame je lagi

~ade jugak misi yg belagak dgn student cam aku ni~
lahai aku tau aku nie student je pom
tapi awk tu kene igt awk pom penah jadi student jugak dulu

student: staf nurse..bende ni nak ambil kat mene ye?
misi: kamu ni tak mai orinetasi kat wad nie ke?

sakitnye hati 
kita tanye elok~elok
dijawabnye camtu
tak bole ke jawab elok cikit

tambah~tambah lagi jike kita 1st day keje kat wad tu
ngeeee


tul tak??
ke awk nie terus jadi misi
haaaaaa
 ingat tu ye 

~ade pulak yg amat baek~
yg nie memang amat memyenangkan
ye la bukan senang nak dapat misi yg baek dgn student cam nie

student: stafnurse dressing mane lagi yg nak buat nie?
misi: adek buat 1 lagi yg luke die ok..biar akak buat yg nie tau..

waa sejuknye hati
da cakap bukan maen lembut malah rajin nak membantu kita 

tapi pecaye la 
bukan senang nak jumpe misi yg macam nie

~ade pulak yg asyik mengarah aje~
buat itu buat ini
die??
haaaaaaa
melepak je kat kaunter nurse
mentang~mentangla la kita ni student
adoii ya

misi : adek nnt buat nie..pastu jgn lupe buat nie..akak nak g mkn jap tau..
student: baek staff nurse..

camnie la situasi student misi cam aku

cter ini bukan rekaan semata~mata
ianya adalah realiti 
student kan maklumla

to misi~misi sekalian
kami amat menghargai segala tunjuk ajar yg kamu beri kepada kami
misi kami jugak ade hati dan perasaan
kami mahu beri yg tebaek dan harap kamu jugak dapat layan kami dgn baek
sbb kami jugak akan jadi misi cam kamu jugak

aku harap aku akan jadi misi yg baek dan tak belagak serta suke mngarah
insyallah
~amin~





(^_^) pabiLa Sang Ratu bercerita (^_^)

1 comments:

Anonymous said...

btol2.................... kita mengalami nasib yang sama,,,,,,,,,,