~Leave ur link here my Dear n foLLow ~

~mAse itu eMaS~

Thursday, January 6, 2011

aku tak menyesaL

Alhamdulilah
dalam bebarapa bulan lagi aku akan melangakah ke alam pekerjaan 
bergelar seorang nurse
setelah bermacam-macam 
ujian.cabaran dan dugaan
tibe jugak masenye
takotnye
emm bedebar la
pasnie semua kene berdikari 
semua kene decide sendiri
semua kena pandai
semua kena tau
emm

tapi aku percaye
nurse laen bole buat so aku mesti bole buat

nie aku selitkan picture aku dari sem 1- sem 6
bermula dari atas seblah kiri


JP NURAIN to SN NURAIN
insyallah amin

??menyesal ambek nursing??

dari hati yg tulus ikhlas
aku sedikit pom tak menyesal
malah bangga sbb nursing adlah satu bidang yg mencabar 
dan hanya insan istimewa saja yg terpilih
 nursing
bidang yg luas
bidang yg mencabar
bidang yg punyai kepelbagaian 
bidang yg memerlukan kekuatan mental dan fizikal

kenapa ia luas??
anda bukan saje bole bergelar sn
anda bole jd macam-mcam like pengajar 
anda bukan saja bole sambung samapai ke peringkat tertinggi Phd

kenape ia mencabar??
sbb nurse akan berhadapan dgn ramai org 
dgn pelbagai penyakit
sekarang ade pelbagai penyakit
cancer macam-mcam cancer
uisshhhh memang mencabar
tu belu cter tentang dressing
macam-macam jenis luka
anda kene  cuci
dasyatnya
mencabar dan perlukan kekuatan
sesungguhnya 
tak manis sebuah kehidupan tanpa cabaran

kenapa ia berbagai_bagai??
sbb ia meliputi seluruh anggota tubuh badan manusia
pergila kat hospital
pelbagai wad yang akan kamu jumpa
wad mata.wad bersalin.wad baby
bilik bedah,wad ortho
banyak sgt 

kenape ia perlukan kekuatan mental dan fizikal??
da name nurse mesti rawat org yg sakit
manusia mane yg takde kerenah
kalau da sakit memang sensitif
ade yg menangis je ade yg marah-marah
kami semua tau keadaan andadan kesakitan yg anda alami
walau kene marah sekalipom
soft skill mesti dikekalkan
jgn bile kene marah
abes luka patient dicuci dgn kasar
so kekautan mental dan fizikal amat penting 
supaya kita dapat berdepan dgn kerenah manusia
dgn penuh sabar

dgn semua ini la yg bt aku langsung tak menyesal memilah bidang ini untuk mewarnai kehidupan aku
!!aku bangga bakal jd seorg nurse!! 


(^_^) pabiLa Sang Ratu bercerita (^_^)

1 comments:

Ukhtifarhana said...

kak anna simpan ag gmbo ain pkai bju nurse..siap letak dlm purse ag tau..=)