~Leave ur link here my Dear n foLLow ~

~mAse itu eMaS~

Friday, March 25, 2011

~bukan jaLan terbaek~

keLmarin kita dikejutkan dgn tindakan seorang gadis yg cuba terjun dari tingkat 3 Kb maLL setinggi 3o meter.beraninya dia. hari ni berita melaporkan dia berbuat demikian akibat masalah cinta dgn teman lelakinya.nape la sampai nak bunuh diri.ini la manusia bila hilang pertimbangan diri dan kewarasan akal dalam membuat sesuatu tindakan.Bunuh diri bukan la jalan penyelesaian terbaek dalam setiap masalah yg timbul.ia bukan jalan untuk anda lari dalam masalah.masalah dan kehidupan saling berkait rapat malah dapat mematangkan diri kita.sayangilah nyawa kita.bunuh diri juga adalah berdosa besar di sisi Islam..


"Dan sesiapa yang membunuh seorang mukmin dengan sengaja, maka balasannya ialah neraka jahanam, kekal di dalamnya, dan Allah SWT murka kepadanya dan melaknatnya serta menyediakan baginya azab seksa yang besar.” 
(An Nisa' 93)

Sebuah hadis riwayat Bukhari dan Muslim daripada Abu Hurairah, daripada Nabi SAW bersabda:

“Barang siapa yang membunuh dirinya dengan besi, maka tangannya akan menusuk besi itu ke perutnya di neraka jahanam dan kekal di dalamnya. Barang siapa yang meminum racun untuk membunuh dirinya, maka dia meneguk racun itu di neraka jahanam dan kekal di dalamnya. Dan barang siapa yang menjatuhkan dirinya dari gunung untuk membunuh dirinya di neraka jahanam dan kekal di dalamnya.”



berjaya diselamatkan


begitu berani nya si gadis ini










(^_^) pabiLa Sang Ratu bercerita (^_^)

2 comments:

DREM said...

tak nak try ke? hehe

$aNg Ra+u said...

tak mosh la.... :P